P

R

O

M

Y

C

Z

E

K

Program

Przedszkole w pracy dydaktyczno–wychowawczej realizuje w sposób innowacyjny podstawę programową wychowania przedszkolnego określoną Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej. 

W przedszkolu obowiązuje 5 dniowy tydzień pracy od godz. 7.00 do 17.30 z wyłączeniem ustawowo dni wolnych od pracy oraz świąt.

ROZKŁAD ZAJĘĆ:

  • 8:00 – 8.30 przybycie dzieci do przedszkola, zabawy dowolne, czynności organizacyjno- porządkowe
  • 8:30 -8.50 śniadanie
  • 8:50 – 9.00 omówienie planu dnia
  • 9:00 – 10.00 zajęcia w oparciu o podstawę programową oraz zajęcia dodatkowe
  • 10:00 -10.15 drugie śniadanie (owoce)
  • 10:15 – 11.30 zajęcia w oparciu o podstawę programową /zajęcia dodatkowe/zabawy swobodne
  • 11:30 -12.00 obiad
  • 12:00 – 12.30 czas relaksu i odpoczynku
  • 12:30 -14.30 zajęcia w oparciu o podstawę programową /zajęcia dodatkowe/zabawy swobodne
  • 14:30 – 14.45 podwieczorek
  • 14:45 – 17.30 zabawy swobodne, plac zabaw, wyjście do domu

Rozkład dnia

 

Otoczenie

Przedszkole znajduje się w spokojnej dzielnicy Łodzi, w oddali od głównych miejskich arterii. Naszym atutem jest dogodna lokalizacja, która jest dobrze skomunikowana z centrum miasta. Na terenie przedszkola znajdują się place zabaw przystosowane do potrzeb naszych podopiecznych. Wyposażone są w wiele urządzeń i zabawek ogrodowych:

  • huśtawki,
  • zjeżdżalnie,
  • piaskownice,
  • domki,
  • karuzelę,
  • ogród z drzewami owocowymi,
  • „kuchnia błotna”, która cieszy się wśród dzieci największym zainteresowaniem

Proponowany przez nas model edukacji zakłada,że:

  1. Wiedza zdobywana przez przedszkolaka jest w toku własnej aktywności poznawczej dziecka w oparciu o już posiadane doświadczenie.
  2. Motywacja wewnętrzna dziecka stanowi znacznie silniejszy bodziec do uczenia się niż czynniki zewnętrzne.
  3. Uważamy, że warunkiem niezbędnym do realizacji uznanych przez nas wartości jest poszanowanie osobistej wartości dziecka w możliwie najszerszym zakresie, który nie zagraża zdrowiu i wolności
  4. Każdy z nas a w szczególności dziecko, funkcjonuje w trzech aspektach: ciało, umysł i emocje. Harmonijny rozwój każdego z tych aspektów wpływa na poczucie spójności i satysfakcji w życiu.
  5. Dziecko jest równe dorosłemu.Różnice pomiędzy dzieckiem a dorosłym polega wyłącznie na mniejszej ilości doświadczeń dziecka.Odpowiedzialność za relacje z dzieckiem spoczywa na dorosłym.
  6. Każdy człowiek posiada potencjał twórczy.Przedszkole stwarza klimat dla rozwijania tego potencjału

Model edukacji

wYżywienie

Przedszkole współpracuje z firmą cateringowa. „Myślę więc jem ” która specjalizuje się żywieniu dzieci wg.  zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia im.prof.dr.med. Aleksandra Szczygła w Warszawie. Firma dostarcza posiłki do naszej placówki spełniając wymogi sanitarno-epidemiologiczne.

Celem naszym jest tworzenie optymalnych warunków umożliwiających usamodzielnienie się dziecka. Zdajemy sobie sprawę iż właśnie w przedszkolu dziecko zbiera doświadczenia, które mają ogromny wpływ na to, kim będą w przyszłości i czym w przyszłości będą się zajmować.  Zmieniamy się, rozwijamy tak, aby każde dziecko w naszej placówce miało wręcz nieograniczone możliwości edukacji, aby mogło odkrywać swoje talenty i zainteresowania, a jeżeli mu się to nie uda, aby pobyt u nas wzbogacił jego życie i stał się dla niego inspiracją na przyszłość.

Cel

Zajęcia

Zajęcia dodatkowe w ramach czesnego:

  1. kodowanie,
  2. robotyka,
  3. szachy,
  4. zajęcia z klockami lego,
  5. arytmetyka na sorobanie ,
  6. j.angielski,
  7. j.włoski,
  8. warsztaty kulinarne,
  9. joga,
  10. doświadczenia z obszaru nauk przyrodniczych,
  11. TUS-trening umiejętności społecznych,
  12.  gimnastyka korekcyjna,
  13. współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną,
  14. plastyka,
  15. muzyka.

Zajęcia cykliczne w czesnym:

  1. teatr,
  2. zajęcia w bibliotece.

Zajęcia dodatkowe – płatne:

  1. przedszkoliada – zajęcia sportowe z piłką,
  2. logopeda,
  3. wycieczki edukacyjne (muzeum ,Konarzewo, EC1, i inne.).

Filarami w naszej placówce są nauki matematyczno-przyrodnicze oraz działanie artystyczne.

  1. Wiemy, że punktem wyjścia w procesie poznania otaczającej rzeczywistości jest poznanie zmysłowe, doświadczenie ma pierwszeństwo przed pojęciami.
  2. Podstawową metodą pracy jest doświadczenie i metoda projektu ujmująca dane zagadnienie w sposób holistyczny.
  3. Dzieci pracują w małych grupach.
  4. Nie oceniamy, gdyż ocenianie prowadzi do rywalizacji a nie do współpracy. W związku z tym nie ma u nas kar ani nagród.
  5. Edukacja artystyczna jest najpełniejszym sposobem permanentnego budowania i pielęgnowania własnej wyjątkowości, u nas jest realizowana zgodnie z następującymi zasadami:
    * ważny jest sam proces tworzenia, nie natomiast jego produkt,
    *dziecko nie musi martwić się o swoje umiejętności, np. rysując samo powinno wybrać jakiego użyje koloru, kształtu. Powinno wiedzieć, że to co robi ma sens, i że nie jest za to oceniane,
    *dziecko powinno mieć możliwość tworzenia spontanicznie, musi być przekonane, że akceptowana jest zmienność jego pomysłów,
    *dziecko powinno być pewne, że wie najwięcej na temat tego, co tworzy, że nikt nie zna jego myśli.

Edukacja

Kadra

Kadrę Promyczka tworzą osoby, które poza posiadanymi kwalifikacjami pedagogicznymi opierają relację z dziećmi na otwartości i zaufaniu. Pracujemy zespołowo. Pozwala to nam, dorosłym, systematycznie analizować naszą pracę. Dzięki temu rozwijamy swoje indywidualne umiejętności. Oczywistą tego konsekwencją jest rozwój całej placówki.

Szanujemy autonomie dziecka, która wyklucza stosowanie jakiejkolwiek koncepcji wychowania, co dla nas oznacza, że nie kształcimy dzieci na wzór jakiegoś wybranego ideału. Zgodnie z Carlem Rogersem autentyczność osób pracujących z dziećmi to podstawowy wymóg stawiany kadrze w naszej placówce. Nauczyciele i nauczycielki pracują nad własnym rozwojem, dzięki temu relacje z dziećmi opierają na otwartości, bliskości i zaufaniu.