P

R

O

M

Y

C

Z

E

K

Program

Przedszkole w pracy dydaktyczno – wychowawczej realizuje w sposób innowacyjny podstawę programową wychowania przedszkolnego określoną Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej. Tworzymy autorskie scenariusze zajęć z obszaru nauk matematyczno – przyrodnicznych.

W przedszkolu obowiązuje 5 dniowy tydzień pracy od godz. 7.00 do 17.30 z wyłączeniem ustawowo dni wolnych od pracy oraz świąt.

ROZKŁAD ZAJĘĆ:

  • 7.00- 8.30 przybycie dzieci do przedszkola,zabawy dowolne,czynności organizacyjno- porządkowe
  • 8.30-8.40 przygotowanie do śniadania-czynności porządkowe i zabiegi higieniczne
  • 8.40-9.00 śniadanie
  • 9.30- 10.00 zajęcia edukacyjne i zajęcia ruchowe
  • 10.00 – 10.10 – przygotowanie do posiłku
  • 10.10-10.30 drugie śniadanie
  • 10.30- 10.50 zajęcia w oparciu o podstawę programowa -dzieci 5 i 6 -letnie, zabawy swobodne i zorganizowane -pozostałe dzieci
  • 10.50 -11.45 pobyt na świeżym powietrzu-spacery,wycieczki- obserwacje przyrodnicze, zabawy swobodne i organizowane w ogrodzie ,gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci
  • 11.45- 12.00 przygotowanie do obiadu-zabiegi higieniczne
  • 12.00-12.30 obiad
  • 12.30- 13.00 czas relaksu i odpoczynku
  • 13.00- 14.40 zajęcia edukacyjne
  • 14.40- 14.50 przygotowanie do podwieczorku
  • 14.50- 15 15 podwieczorek
  • 15.15- 16.00 gry i zabawy ruchowe,omówienie z dziećmi wydarzeń dnia
  • 16.00- 17.30 pożegnanie dnia w przedszkolu-  zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,czynności porządkowe,rozchodzenie się dzieci

Rozkład dnia

 

Otoczenie

Przedszkole znajduje się w spokojnej dzielnicy Łodzi, w oddali od głównych miejskich arterii. Naszym atutem jest dogodna lokalizacja, która jest dobrze skomunikowana z centrum miasta. Na terenie przedszkola znajdują się place zabaw przystosowane do potrzeb naszych podopiecznych. Wyposażone są w wiele urządzeń i zabawek ogrodowych:

  • huśtawki,
  • zjeżdżalnie,
  • piaskownice,
  • domki,
  • karuzelę,
  • „kuchnię błotną „, która cieszy się wśród dzieci największym zainteresowaniem

Proponowany przez nas model edukacji zakłada,że:

  1. Wiedza zdobywana przez przedszkolaka jest w toku własnej aktywności poznawczej dziecka w oparciu o już posiadane doświadczenie.
  2. Motywacja wewnętrzna dziecka stanowi znacznie silniejszy bodziec do uczenia się niż czynniki zewnętrzne.
  3. Uważamy, że warunkiem niezbędnym do realizacji uznanych przez nas wartości jest poszanowanie osobistej wartości dziecka w możliwie najszerszym zakresie, który nie zagraża zdrowiu i wolności
  4. Każdy z nas a w szczególności dziecko, funkcjonuje w trzech aspektach: ciało, umysł i emocje. Harmonijny rozwój każdego z tych aspektów wpływa na poczucie spójności i satysfakcji w życiu.
  5. Dziecko jest równe dorosłemu.Różnice pomiędzy dzieckiem a dorosłym polega wyłącznie na mniejszej ilości doświadczeń dziecka.Odpowiedzialność za relacje z dzieckiem spoczywa na dorosłym.
  6. Każdy człowiek posiada potencjał twórczy.Przedszkole stwarza klimat dla rozwijania tego potencjału

Model edukacji

wYżywienie

Przedszkole współpracuje z firmą cateringowa. „Jestem więc jem „która specjalizuje się żywieniu dzieci wg.  zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia im.prof.dr.med. Aleksandra Szczygła w Warszawie. Firma dostarcza posiłki do naszej placówki spełniając wymogi sanitarno-epidemioligiczne.

Celem naszym jest tworzenie optymalnych warunków umożliwiających usamodzielnienie się dziecka. Zdajemy sobie sprawę iż właśnie w przedszkolu dziecko zbiera doświadczenia, które maja ogromny wpływ na to, kim będą w przyszłości i czym w przyszłości będą się zajmować.  Zmieniamy się, rozwijamy tak, aby każde dziecko w naszej placówce miało wręcz nieograniczone możliwości edukacji, aby mogło odkrywać swoje talenty i zainteresowania a jeżeli mu się to nie uda, aby pobyt u nas wzbogacił jego życie i stal się dla niego inspiracja na przyszłość.

Cel

Zajęcia

Zajęcia dodatkowe w ramach czesnego:

  1. kodowanie,
  2. robotyka,
  3. szachy,
  4. zajęcia z klockami lego,
  5. arytmetyka na sorobanie ,
  6. j.angielski,
  7. j.włoski,
  8. warsztaty kulinarne,
  9. joga,
  10. doświadczenia z obszaru nauk przyrodniczych,
  11. TUS-trening umiejętności społecznych
  12.  gimnastyka korekcyjna
  13. współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną

Zajęcia cykliczne w czesnym:

  1. teatr,
  2. zajęcia w bibliotece,
  3. zabawy w figloraju.

Zajęcia dodatkowe – płatne:

  1. przedszkoliada – zajęcia sportowe z piłką,
  2. plastyka,
  3. muzyka,
  4. logopeda
  5. wycieczki edukacyjne (muzeum ,Konarzewo, EC1, i inne.)

Filarami w naszej placówce są nauki matematyczno – przyrodnicze oraz działanie artystyczne.

  1. Wiemy,że punktem wyjścia w procesie poznania otaczającej rzeczywistości jest poznanie zmysłowe,doświadczenie ma pierwszeństwo przed pojęciami.
  2. Podstawową metodą pracy jest doświadczenie i metoda projektu ujmująca dane zagadnienie w sposób holistyczny.
  3. Dzieci pracują w małych grupach,
  4. Nie oceniamy, gdyż ocenianie prowadzi do rywalizacji a nie do współpracy. W związku z tym nie ma u nas kar ani nagród.
  5. Edukacja artystyczna jest najpełniejszym sposobem permanentnego budowania i pielęgnowania własnej wyjątkowości, u nas jest realizowana zgodnie z następującymi zasadami:
  6. * ważny jest sam proces tworzenia , nie natomiast jego produkt,.
    *dziecko nie musi martwić się o swoje umiejętności,np.rysując samo powinno wybrać jakiego użyje koloru ,kształtu.powinno wiedzieć ,ze to co robi ma sens,i że nie jest za to oceniane,
    *dziecko powinno mieć możliwość tworzenia spontanicznie, musi być przekonane, że akceptowana jest zmienność jego pomysłów,
    *dziecko powinno być pewne, że wie najwięcej na temat tego, co tworzy, że nikt nie zna jego myśli.

Edukacja

Kadra

Kadrę Promyczka tworzą osoby, które poza posiadanymi kwalifikacjami pedagogicznymi opierają relację z dziećmi na otwartości i zaufaniu.Pracujemy zespołowo. Pozwala to nam, dorosłym, systematycznie analizować naszą pracę. Dzięki temu rozwijamy swoje indywidualne umiejętności. Oczywistą tego konsekwencją jest rozwój całej placówki.

Szanujemy autonomie dziecka, która wyklucza stosowanie jakiejkolwiek koncepcji wychowania, co dla nas oznacza,ze nie kształcimy dzieci na wzór jakiegoś wybranego ideału. Zgodnie z Carlem Rogersem autentyczność osób pracujących z dziećmi to podstawowy wymóg stawiany kadrze w naszej placówce. Nauczyciele i nauczycielki pracują nad własnym rozwojem, dzięki temu relacje z dziećmi opierają na otwartości, bliskości i zaufaniu.